fredag, oktober 19, 2007

trerätters och äppelpaj

Igår åt vi trerättersmiddag, helt oplanerat, på kulturens hus i Luleå. Åååååå så lyxigt, jag vet knappt om jag gjort det en enda gång tidigare. Först av ekonomiska och sedan av praktiska skäl ( liten skrikunge på finresturang passar sig inte) Så vi njöt av lugnet, maten och sällskapet.

Idag har jag och Molly haft vår lediga fredag och den har tillbringats med lugn morgon och lunch/lek i blåsmark. Nu står en äppelkaka i ugnen och vi väntar på Johannes och happymeal boxen med tillhörande barnbok. Ikväll blir det idol och soffan på ankars.

Jag känner mig ganska trött och har haft mkt sammandragningar och besvärliga vändturer i magen. Ungen verkar inte kunna bestämma sig för hur den vill ligga, vilket medför vissa plågor för husvärden. Vilken tur att jag har mina nya ( dyra!!)yogabyxor att sitta/ligga/stå i.

Inga kommentarer: