onsdag, juli 22, 2009

är det möjligt?

kände att det pirrade i halsen igårkväll. Vaknade imorse och hade ont. Snuvan sitter i och jag hostar fortfarande. Det känns som att det går åt fel håll med andra ord.

Majken sover kasst. Hon vaknar och äter på natten och vaknar tidigt tidigt på morgonen. Johannes gjorde välling kl 04.30 och fick sedan ta morgonpasset en kvarts pause senare. Nu ligger hon deckad tillsammans med sin far i sovrummet och tar igen sig för första gången den här dan. Alldeles för tidigt för sitt och vårat bästa men för stunden är det skönt med lite stillhet. Jag har ägnat mig åt att baka en äppelkaka till morfar som fyller 86 år idag. Det blir kalas lite senare på eftermiddagen hos honom.

Annars flyter semesterlivet på- Johannes jobbar med huset och jag med barnen och vi har en stadig ström av besökare som tittar förbi-syskon, släkt och vänner. Det förgyller tillvaron och fyller på med kraft inför den nya arbetsperioden som väntar.

Innan dess- PDOL. Vi slår på stort och går in både torsdag och lördag. Jag vill så gärna se Veonika M på fredag men barnvakt tre kvällar i rad är out of question. Vilka dagar går ni? Går ni överhuvudtaget? Vad ska ni se?

Inga kommentarer: