onsdag, november 03, 2010

höstlov

I veckan har vi höstlov- jag och barnen ( med betoning på barnen, jag pluggar lite på sidan om)
Igår tog vi en tripp till Luleå och Teknikens hus vilket gjorde succe för Molly som liknar pappa, och var mer tröttsamt för Majken ( som är som jag ?)Efter lunchintag bestämde jag att jag ville åka in till stan en sväng, vilket inte gjorde barnen speciellt glada, men sagt och gjort....

Majken närmar sig tre år och den sista tidens utbrott gör detta faktum oförglömligt. Hon gråter och skriker och slänger sig på golvet och vägrar ta reson :) Känns lite enkare att möta den här fasen med en stor femåring som stöd, än med stor gravidmage som var fallet då samma trots intog Molly. Men om ni ser mig bärandes på en skrikande arg unge på coop, i nån butik eller kanske som igår, på gågatan i Luleå- håll er undan och kom ihåg att jag älskar den där lilla varelsens över allt annat även om jag just då för tillfället ser rasande ut....

För övrigt har den nya tiden medfört att Molly återigen vaknar innan fem.

Vad hittar vi på idag då?

Inga kommentarer: