lördag, juni 01, 2013

Maraton

Idag springer åtminstone två- tre personer i min närhet stockholm maraton. Det känns som en bra dag att springa på. Lagom varmt, kanske nåt duggregn. Massor av peppande publik och framförallt en underbart varierad och rolig sträcka att ta sig fram på.

 De senaste åren har jag längtat efter att också starta. 4,2 mil är ingen lätt resa och kräver mycket av löparen. Allt kan man inte heller påverka. En enkel förkylning kan sätta stop för starten efter ett års målmedveten träning. 

Jag har under åren haft ont i knän, i benhinnor och värst och längst- i hälen. Min kropp har sagt nej då och då. Den här våren har jag sprungit sporadiskt och utan smärta. Jag är inte nöjd med mängden eller farten men det är underbart att vara skadefri. Motivationen har inte riktigt infunnit sig och den enda tävling jag har planerat in är midnattsloppet i augusti. Det är fortfarande tid att springa och nu är ju den bästa tiden. Kanske kanske kan det bli en halvmara. Eller så köper jag en biljett till nästa års mara. Det kanske är det enda sättet att sparka mig själv hårt i baken?

Hur som helst, lycklig löpning idag!

Inga kommentarer: