söndag, december 07, 2008

andra advent i storstan

Vi har ätit frukost akompanierad av älskade DN och lugn och ro. Det var ett tag sen. Nu ska vi packa ihop oss och ta oss till centralen för att låsa in grejorna och starta tredje och sista dagen i Stockholm för den här gången. Jag har avklarat de mesta av julklapparna ( en lång lista) men också hittat lite till mig själv. Svårast är lilla hjärtebarnet Majken. Vad köper man till en blivande ettåring som redan har allt från storasyster? Det kanske får bli nåt i fotväg. Våra barn har stora och snabbväxande fötter. Vi avslutar dagen med fika på Rosendahls trädgård samt bio: Twilight med de två 18-åringarna som vi reser med ( mamma är inte överförtjust i vampyrfilmstanken, men jag gillar det efter mitt True blood marathon för inte så länge sen)

 Ha en underbar andra advent! Och Grattis till er som känner familjen Gustavsson, jag antar att ni är fullspäckade med fikaintryck till kvällen.

kram Hanna

1 kommentar:

Livet på Storgatan sa...

Det var mysigt som vanligt hos gustavssons, hela familjen åkte dit, ditt gäng kom lite senare molly var ledsen, men jag följde helle till agnes, o de spang mot varann och kramades!! Så söta..våra hjärtan tråkigt att du inte var med väönnen med jag hoppas att du haft det super. kärlek