lördag, mars 10, 2012

helg

Jag gick upp tidigt med barnen. Johannes har jobbat högintensivt hela veckan och hans 6-timmarsnätter behöver kompenseras med sovmorgon lördag och söndag. Det gör mig inget, då jag somnade först med Majken runt halv åtta igårkväll och sedan strax därefter till skavlan i soffan. Jag har fått mina timmar :)

Som en sann frukostälskare gillar jag att ha tid på morgonen, att kunna läsa tidningen i lugn och ro och dricka flera påtårar kaffe. Då är det bra om man börjar runt sju.

Veckan har varit bra annars, kanske beroende på att jag haft jobbsug efter en längre periods VAB och egen sjuka+ några dagars sportlov. I kalendern kan jag också konstatera att det bara rör sig om några veckors arbetet till nästa ledighet-Påsk. Våren är bra på det sättet, lättare än hösten.

Mina tapetprover har fortfarande inte dykt upp, däremot har mina bokbeställningar förgyllt tillvaron. Sporrar mig själv till löpning med " Ett år av magiskt löpande" och drömmer om springresor till Barcelona och New York i framtiden. Jag anar att min femveckorsförkylning kommer att släppa greppet snart, så då blir det UT UT UT!!!

Idag ska Molly på kalas och sedan blir det Mellopartaj med vännerna på söder. Efter några veckors nötning av Sean Banan på fritids kan det bli uppfiskande med några låtar som inte spelats lika flitigt :)

Inga kommentarer: