tisdag, december 11, 2012

Podcast och hemmet

Jag följer flera olika podcasts till och från jobbet och tycker att det sätter lite extra guldkant på min vardag. Sedan flera år tillbaka har jag lyssnat på P3 dokumentär vilket fortfarande är en favorit, otroligt bra och välarbetat, men de senaste åren har utbudet av lyssnarvänligt material utökats drastiskt. Här är mina favoriter just nu:

Alex och Sigges podcast: finns både på spotify och som nerladdningsbar pod via iTunes under podcast. Sigge Eklund är en finurlig, observant och underhållande vanlig och ovanlig man på samma gång . Alex kanske många har åsikter om men få människor får mig att skratta högt och Alex Schulman är en av dom! Har lyssnat sedan den första sändningen och tänker inte sluta!

Värvet: Väldigt väldigt bra helt enkelt. Intressanta gäster och skönt med tid till förfogande, från födsel till karriärstopp och dalar. Kristoffer Triumf levererar!

Carina Berg och Jenny Strömstedt:
Gillar båda och tycker om att lyssna på deras samtal om sånt som hänt, i stort och litet, varje vecka.

Amanda och Hannas fredagspodden:
Störde mig tidigare på skrattet å fnissen, men nu känns det lite mysigt att få vara med på ett hörn när systrarna snackar om allt och lite till. Idag pratade tex Amanda om sin kärlek till alla hennes hem och bostäder. Jag tänker vidare, associerar till mina gamla lägenheter i Pite, Lule, storvik och Stockholm. På vad som varit skillnaden i mitt förhållande till bostaden. Lyckan över min första helt egna etta på gamla psyket i Luleå. Fyra väggar, varken toalett eller kök, men ändå- mitt rum! Och huset som kanske aldrig riktigt hann fyllas ut helt. Storleken har en viss betydelse tror jag. Ju större dessto svårare. Sigfridsvägen är på god väg men än är vi inte framme. Tiden har betydelse. Och ork och lust och andra omständigheter.

Jo, podcasten är ett roligt och positivt tillskott i min tankeverkstad. Skaffa er par bra lurar och ladda ner appen Podcaster via iTunes!

Inga kommentarer: