måndag, mars 04, 2013

Videkissar och sånt

Efter nästan två veckors frånvaro från jobbet var det då dags att börja om igen. Tog första morgonpromenaden på länge och hostan höll sig i lagom schack. Klockan var strax innan sju och det var ljust. Alex och Sigge följde med mig mot hornstull och längs med Tanto fram till skolan. När jag sedan hämtade barnen efter jobbet såg jag videkissar på träden och asfalt på gångvägarna. Framförallt var det ljust. Som mitt på dagen. Trots att klockan kröp närmare fem. Våren spritter i mig och jag struntar i att det fortfarande är för kallt för vårjackan och balkongplanteringar. Bara mörkret viker undan och jag får de där ljusa eftermiddagarna. Då jublar hela kroppen och löparen i mig vaknar. Så vik hädan förkylning, nu är det baske mig VÅR!!!

Har klippt mig också. Vårklippning!

Inga kommentarer: