måndag, augusti 04, 2014

Augusti

Det har varit en fantastisk sommar, precis så bra som man kan drömma om på vintern. Sen vi kom hem från Piteå har vi badat varje dag, både morgon och kväll. Jag har tagit Picknicklunch till en ny nivå, det finns en moralisk gräns för hur många dagar i rad en kan servera barnen köpespannkakor. Vi har också pysslat på hemma med diverse småsaker. Lite inredning, lite detaljer i renoveringen som inte har varit klart. Jag har planterat om blommor och köpt lite nya gröna växter. Kom på att en av de gröna har jag haft sen jag bodde hemma hos mamma, alltså från det att jag var 14-15 år. Den har ynglat av sig massor av skott och finns nu i stora och små krukor runt om hos oss. Den har alltså överlevt i otaliga hem, alla möjliga klimat och perioder av lång torka då vi tillbringat semester på annan ort. Vem vattnade och skötte om den när vi var i Peru tillexempel? Var det @lisettebergvall? 

Idag har Johannes börjat jobba igen och jag och barnen är lediga i två veckor till tillsammans. Augusti är min månad och jag hoppas kunna njuta för fullt i några veckor till innan min skola drar igång!

Längst till höger, moderplantan. I mitten ny växt, ny kruka. Längst till vänster, ny kruka med skott från moderplantan.

Inga kommentarer: