söndag, juli 02, 2006

slapp och slö i solen

Vi bor på stugan.
Det är bromsar och utedass. Det är solsken och många kalla loka smultron. Det är Mollys nakna rumpa och bajskorvar i gräset. Det är rabarberkräm och skinksmörgåsar. Och fotbollsVm på tv om kvällarna.

Ska bekänna något. Pakten är bruten. Min och Johannes godis/snacks och snuspakt. Det började förra helgen då jag kom på Johannes med snus mellan tänderna. Han hade fubbat! Följden blev att jag drogs med i hans fall. Jag åt godis. Och jag kommer att göra det igen. Jag har ett återfall. Men skitsamma. Det är ju snart den 15e och bröllop.

Imorgon ska jag på hårstyling hos min frisör. Och ringarna på sivs ur och guld är klara för avhämtning. Jag lever i overkligheten. För mig är det hur länge som hellst kvar innan jag ska bli fru Li. De som lever i verkligheten vet att det bara är 14 dagar kvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Herr Li har inte fixat några kläder ännu. Men eftersom jag likt flugan uppfattar tiden som långsam och därför hinner extra mycket i sista stund är jag inte orolig, som när flugan hinner putsa benen innan den flyr från flugsmällan.
/Herr Li