tisdag, november 16, 2010

ett nytt kapitel

Var ska man börja, när det är mycket som skulle behöva sägas. Vi har försökt förvarna, men har du inte hört något så kommer det här....

För en kort tid sedan tackade Johannes ja till ett nytt jobb i Stockholm. Han kommer att börja redan efter nyår. Så snart vi har hittat en lägenhet för fyra flyttar vi med.

Det innebär en försäljning av vårt fina nyrenoverade hus och en stor omställning och nystart i livet för hela familjen. Det har inte varit ett lätt beslut men nu är det taget och vi försöker titta framåt och glädjas åt äventyret som väntar.

Nytt jobb för oss båda, ny förskola för barnen, ett nytt hem och nya bekantskaper blandas med förnyad kontakt med familj och vänner som vi lämnade när vi flyttade för fyra och ett halvt år sedan.

Bloggen kommer att byta namn igen, först Vi på tomtegränd som blev Vi på Backevägen som blir ?

Föräldrar, syskon och vänner som är här, finns kvar, men hamnar längre bort. Det skaver i hjärteroten.

Tillvaron snurrar och jag håller i mig i barnen och maken och andas. Letar lägenheter på Hemnet. Letar Jobb på ams.se och hör av mig till gamla vänner och bekanta för tips och råd om nya bostadsmarknaden.

Och ett har vi bestämt. Det blir jul här på backevägen. Inga kartonger innan dess!

( om ni är intresserade av att köpa ett fantastiskt hus i Piteå som är alldeles nyrenoverat, hör av er! Har ni tips på boenden i storstan, tipsa gärna!)

5 kommentarer:

charlotte sa...

Lyckoönskningar för framtiden, kommer att sakna er.

Hanna sa...

Charlotte- och jag er, men vi kommer ju att ses titt som tätt, för jag har gjort klart för Johannes att jag inte kommer att byta frisör :)

Anja sa...

Jag har redan sålt ert hus åt Jonas syster! :)

Hanna galenpanna sa...

Anja- är hon rik? Vi behöver snuskigt mkt pengar till nästa boende nämligen.... :)

Anonym sa...

Oj oj! Spännande! Som du skrev: ett nytt kapitel. Synd att vi nte bor i Piteå nu; jag skulle gärna köpa erat fina hus! kram på dig!
/Emma M