måndag, februari 07, 2011

litet och stort

Barnens fina förskola stänger pga vattenskada och reparationerna kan ta tre månader. Troligtvis kommer Molly och Majken inte tillbaka innan vi flyttar. Istället får dom gå på var sin nygammal skola och bilen kommer åter till användning på morgonen.

Jag har kört fast med uppsatsen och vet varken ute eller in.

Johannes kommer inte hem i helgen

Lägenheten vi tittade på i Gröndal luktade mögel

Huset i Piteå är inte sålt.

Jag blir arbetslös om tre veckor.

Vad var det som hände? ( tänk positivt, tänkt positivt, tänk positivt!!!)

Jag får vara med min barn.

Jag har fått ovärdelig hjälp av syrran idag.

Jag hör/ser/känner att många runt omkring erbjuder sig att hjälpa till, det värmer.

Jag vet att jag kan klara det mesta. Det kommer att ordna sig.

Nu glömmer vi den här måndagen och går vidare i livet....

1 kommentar:

charlotte sa...

Du är otrolig, vad du kan Hanna!
Du har fullt upp i ditt liv och njuter av livet. Hoppas du mår bra i allt, jag tänker på er många varma kramar från Challan.