torsdag, februari 17, 2011

dagens studiekänsla

Att studera på högskolan har varit en upptäcktsfärd i okända länder. Å va roligt och spännande och läskigt! Fullt med sånt som man inte har någon aning om och sånt man absolut vill veta mer om. Idag har jag pratat med min handledare kring uppsatsen som jag håller på mig. Det är ett något ångestladdat arbete, men samtidigt ett kreativt skapande i verbal form som jag längtar efter. Underbart att få lära sig nytt och att se livet ur en annan synvinkel. Varför pluggade jag inte mer? Tänk så mycket jag inte kan som jag skulle kunna ha användning för i mitt arbete.

Som tur är så kan jag ju plugga lite resten av livet om jag vill....

Fråga mig imorgon igen, då vill jag kanske aldrig mer se åt högre studier. Det är inte bara en upptäcktsresa, även en berg och dalbana!

Inga kommentarer: