söndag, juni 10, 2012

att unna sig




En ny cykel!

I fredags fick jag för mig att pumpa min cykel och till min fasa gick det inte alls som jag tänkt mig. Det slutade med att jag och barnen fick gå till skolan/förskolan och sedan tog jag tunnelbanan till jobbet. Fy! Jag har tre härliga kilometer att trampa på, min egen stund på morgonen efter lämning och innan myllret på jobbet och dom vill jag absolut inte avstå ifrån. När jag och Johannes gick ner i cykelförrådet idag för att se vad som kunde lagas konstaterade vi att cykeln hade flera brister. Några ekrar var lösa, pakethållaren hade lossnat och så var ventilen trasig.

Cykeln var ett felköp från början. Alldeles för tung och inte särskilt fin. Men inte så dyr. Ett budgetinköp som jag har använt flitigt och slitit mig uppför backarna i Aspudden med.

Så vi drog till en cykelaffär här i krokarna och det slutade med att jag cyklade hem med ovanstående. Blå och fin och lätt. Åtta växlar. Tyvärr ingen bakbroms men jag får anspassa mig och lära om. Första svåra testet är backen upp till oss och den klarade provet galant. Imorgon får den följa med till jobbet i morgontrafiken och på mitt huvud sitter en nyinköpt hjälm! Se upp i backarna!!!

Inga kommentarer: