måndag, juni 04, 2012

sommarplaner

Just idag njuter jag av att känna lugnet.
Sommarlov om lite drygt en vecka.
Semester i Skåne, Vimmerby, Stockholm och Piteå inplanerad.
Förhoppningsvis mycket sol och värme och vänner.
Kanske lite parkteater, tjejkvällar ( lääängtar!!) och några springturer. Å god mat och mycket gott bubbel.
Jag och Johannes firar 6 år som gifta och 15 år som ett par. 15 år!!

Vi pratar om hur kul det är att ha barn som är så stora. En sjuåring och en som nästan är fem. En som läser och lyssnar och observerar, som tar stora självständiga kliv ut i livet bland nya vänner och omgivningar. En annan som bubblar och pratar och lever ut hela registret av känslor mot sin omvärld. Som vill kramas och tröstas och testas.

Vårt liv känns både enklare och roligare ju större tjejerna blir. Vi känner oss rika. Och stolta!

Sen vet jag ju att jag kommer att bli galen vissa dagar, tycka att sommarlovet känns evighetslångt och att barnen klättrar på väggarna och på mina nerver. Men det tänker jag förtränga just nu. 


1 kommentar:

Livet på Storgatan sa...

Ja det är så sant, förtränga är bra, men vi kommer ju till er då är alla sysselsatta, både barn och vuxna:)
Så fint i köket.
kram