lördag, augusti 11, 2012

Löpningens glädje och vedermödor

Jag har som smått börjat om att springa igen. Varannan el var tredje dag. Det är ca 5 km åt gången och det går inte fort eller lätt. Däremot är det skönt för kropp och knopp. Mina gamla skador försöker jag mota i grind genom att göra övningar ( exempelvis rulla golfbollen under foten) och försöka lära mig springa rätt och riktigt för min kropp. Hur man gör det tvistar dom lärda om, men det senaste som jag i dagsläget prövar är en sula som är juten efter mina fötter. Den ska hjälpa min fot att hitta rätt läge och inte sjunka ner å belasta på fel sätt. Sjukt obehagligt är min första känsla. Känner att jag i princip blir arg så fort jag tar på mig skorna. Men jag ska testa dom ett tag till- och återkomma med en utvärdering.

För att peppa mig själv och förhoppningsvis lära mig mer kommer jag att träna med en grupp som springer här i Aspudden. Jag hoppas att det blir en hit! Kolla stegkliniken.se

En annan inspirationskälla blir midnattsloppet som jag halkat in på pang bom. Vet inte om jag orkar springa en mil än men det är ett sånt roligt lopp att jag bara inte kan motstå:-) Lördag den 18 Augusti springer jag i mörkret och värmen med alla människor!

Inga kommentarer: