lördag, september 15, 2012

Tröttvecka

Jag har varit väldigt trött i veckan. Somnat tidigt för att orka med, ofta innan 22. Barn och föräldrar på jobbet har flyttat in i huvudet på mig och det är inte lätt att vräka dom när dom väl hittat en nyckel in. Då menar jag de där alldeles underbara men svårförståeliga ungarna med bokstavskombinationer som ständigt utmanar sin omgivning och får oss pedagoger att tänka till mer än en gång. Utan dom vore det mesta enklare men också oändligt mycket tråkigare.

Trött blir jag ändå. Och då funderar jag på om det här är rätt, om jag ska göra något annat. Om några veckor ska jag på återträff på min gamla utbildning till dramapedagog. Det är tio år sedan vi gick ut 2002. Tänk vad tiden har gått snabbt och vad mycket som hänt sen dess! Vad gör jag om 10 år till???

1 kommentar:

Mari sa...

Jag har också tröttvecka. Somnade i filmen igår, det händer nästan aldrig. Miss u! Puss.