tisdag, april 23, 2013

Det där med resor

Om några veckor möter jag o hjärtevännen våren i Paris. Kanske t o m sommaren. För att kunna genomföra resan behöver jag ett nytt pass då mitt gamla har gått ut, tänka sig. Med stämplar från bla Peru, Cuba, Niqaragua, Washington och Thailand. Som vi reste då, innan barnen kom! Sen Molly föddes har vi gjort en utlandssemester tillsammans, resterande gemensam tid har används till att resa i Sverige.

Och passet, det har samlat damm i olika lådor och genom flytten och ingen har brytt sig om att det varit obrukbart en längre tid.

Men nu är det dags igen. Att ta sig ut i världen. Att upptäcka nya ställen, på nya språk. Tillsammans med barnen, ibland också på egen hand.

Paris väntar som sagt runt knuten och senare i vinter en storfamiljssemester till Thailand. Kanske klämmer vi in en parweekend till London under hösten om allt vill sig väl.

Därför är det bäst att skaffa ett nytt pass, nu när nya tider nalkas. Jag struntar i att vi måste åka en bra bit för att sedan sitta en lång stund och vänta på vår tur. Snart sitter jag på Arlanda med resfeber!

Inga kommentarer: