fredag, mars 28, 2014

Fredagsrapport


Tentan är inlämnad och det innebär att jag snart, förhoppningsvis, har mina första 15 poäng godkända.

Passade på att fira med att gå på stadsteaterns " vårt förakt för svaghet" på förmiddagen och drabbades starkt av den. Funderar mycket på vad jag ska göra av min kunskapskombination dramapedagogik och beteendevetenskap och blev inspirerad av formen som pjäsen presenterade. Så mycket starkare att uppleva än att bara läsa sig till kunskap. Läs mer om föreställningen på stockholmsstadsteater.se

Nästa vecka fyller Molly 9 år och förväntan ligger i luften. Tiden går för sakta, tycker hon, tycker inte jag. 

Tänker på hur jag ska komma vidare med löpningen då det känns lite som att jag står " stilla" i min process. Springer istort sett varje morgon en kort runda på ca 3-4 km, men har inte flåset som krävs för längre sträckor. Jag försöker ha tålamod då jag vet att det tar sin tid och att det viktigaste är att kroppen mår bra och inte får ont. Ta i trä, men än så länge har jag pigga knän, hälar eller benhinnor! Är supersugen på ett ta ett mil-lopp snart, så förhoppningsvis blir det ett innan sommaren.
Vi åt våfflor i tisdags, med grädde och åkerbärssylt!
Skickade in tentan
Min löprunda startar här, i veckan med sol och plusgrader!
Hämtade Majken tidigt från skolan idag och vi fikade bullar och byggde pussel, mycket mysigt att få rå om tjejerna var för sig nån gång då och då!
Innan fredagsmys med fruktsallad o popcorn rensade vi bland barnens strumpor. Jag sparade 9 ensamma, resten slängdes.



Inga kommentarer: