måndag, mars 10, 2014

Vi åker!

Resfebern börjar smyga sig på, lite sådär lagom. Snart sitter vi på planet mot en annan världsdel! Sist jag begav mig "over there" var med maken på en kort tripp till Washington, för sisådär 13 år sedan. Det var fantastiska innehållsrika dagar som jag brukar tänka tillbaka på då och då. Det var bara en månad efter 11 september 2001 och staden var utrymd på människor, det var vi och några fotograferande japanska turister som vågade sig ut. Alla runt oss var varma och vänliga, men sorgsna.

Nu åker jag med mamma och Mia på en långhelg. Det blir New York och Manhattan, med fokus på promenader, shopping och MAT! Några sevärdheter kommer vi säkert att uppleva, då man oundvikligen befinner sig mitt i smältdegeln. Vi kommer att bo alldeles nära Central park, så jag packar ner gympadojorna och hoppas få springa lite nån morgon.

Så spännande!!! New York, New york!!

Inga kommentarer: