onsdag, oktober 01, 2014

Mysore

Hösten 2014 har inletts på ett strålande vis både till det ytte och det inre. Träden har precis börjat skifta lite i färg här i aspudden och jag är glad över att få användning för mitt favoritplagg kofta igen. Jag har tagit upp yogan på allvar och har nu äntligen vågat mig på Mysoreträning vilket innebär självständig träning av Ashtanga yoga på en studio, där yogaläraren går runt bland deltagarna och korrigerar istället för att leda deltagarna som en grupp. Det känns jätteroligt och härligt att jag går framåt i yogaträningen, att jag känner mig starkare  och smidigare och att träningsvärken fortfarande kommer, vilket tyder på att jag tränar nya delar av kroppen. Snart går mitt månadskort på studion ut, vilket innebär att jag måste köpa ett nytt dyrare månadskort, men det får det vara värt ( jag jobbar ju faktiskt lite extra denhär terminen!)

På fredag är det dags för terminens första tenta-håller tummarna för att det ska gå vägen!

Inga kommentarer: