måndag, april 17, 2006

den enda som är frisk....

är jag, resten ligger och sussar. Fy vad tråkigt! Man kan väl tänka att jag borde vara tacksam som håller mig på rätt temp, men om man är sjuk så har man fullt upp med att försöka kurera sig. När man är frisk får man ta hand om gnälligt barn och febrig man- boring! Jag som hatar att inte göra nåt. Kan inte komma på någon annan som har så svårt för att gilla tomma dagar som jag. Det är helt enkelt pest och pina. Men jag blir iallafall inte korsfäst, som vår vän jesus blev, under påsken. Ska sluta tycka synd om mig själv om en stund, vill bara gott mig lite till. Imorgon börjar ju vårt nya liv, utan godis, chips och nikotin. Det enda jag kommer att sakna är GODIS. Och det kommer att bli riktigt tuff, för jag har gjort det förut. Vi har pratat om vad vi fortfarande får äta, och till den listan hör glass och fika. Det kan resutera i att det kommer att bakas endel på tomtegränd framöver.

Hörde att det snöade hemmavid (piteå) Hurra för våren i Rotebro!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Det enda din sjuke man har att säga är: Söjn sjuk ha dö åller vöre.

Smittfebran är hemsk.

Anonym sa...

ska ni sluta med glass också????

Hanna sa...

Nä! Nåt kul ska man ju ha och fika säger vi inte heller nej till!!