torsdag, oktober 16, 2008

bland pärlor och brödsmulor

dagarna går så fort. Jag hinner inte riktigt med. Men i förrgår var dagen då jag kom hem från jobbet och Molly hade gällt ut en miljard småpärlor i sitt rum samt köket. Och igår var dagen då hon gjorde detsamma med smulorna av en rund polarmacka. Och idag började dagen runt tre med att majken hostade upp vällingen hon just sugit i sig, i sängen och på mig. Tre dagar i mitt liv.

Igår var också dagen då jag fick en finfin ny orange sjal som jag älskar. Och jag jobbade en timma med majken sovandes i vagnen ( exemplarisk) och fick möta fina unga människor som kanske ska gå en kurs jag håller i.

I helgen fick jag ett il och skrev ner olika ideer till barnböcker som ligger och gror. Jag tänkte också på hur många kreativa vänner jag har och vilken tillgång det är att ha dom runtikring mig.

Ett kärleksfullt hem. Ett spännande och utvecklande yrke. Två busiga egensinniga självständiga barn. Och Johannes, min egen prins. Det kan ju inte bli så mkt bättre.

...utom lite mer sömn då, om man fick önska....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter väldigt spännande med bokidéerna. Heja heja. Ses vi på lördag ?

Anonym sa...

Det måste kännas värst med pärlorna?

Mari sa...

Vilken fin inläggsrubrik! Bland pärlor och brödsmulor. Poesi från ett småbarnsliv.

Unknown sa...

sara-ja det gör vi, ser fram emot det!
sussi-dom ligger i dammsugaren och gråter, förutom de vi räddade, domm är undanstoppade tills fröken ser ett annat användningsområde än golvet för dom.
Mari :)

MiTTSeTTe sa...

Jag reagerade också på rubriken, en bok titel månne?! Spännande med ditt skrivande, ser fram emot att läsa!

/Kram Lisette