söndag, november 09, 2008

fynd för familjen

I lördags var jag på fyndturne i gamla postens lokaler. Det köptes två par barnskor till en summa av 45 kr, en röd bordlampa i bumlingmodell 40 kr, en robotsparbössa 50 kr och ett fint glasansikte 20 kr som ska bli julklapp. Sen åkte vi och badade med båda barnen. Majken grät när vi gick upp och sträckte armarna mot poolen.

Ronja Rövardotter i lördags var utsålt och riktigt bra. Det finns kvar biljetter till föreställningarna som går i Luleå om ni missade den på christinasalen.

Fars dag har firats minst tre tillfällen idag. Johannes fick en tröja som Molly valt, ett gäng sockar och biljetter till en konsertupplevelse i juletid. Grattis alla pappor!

3 kommentarer:

Mari sa...

Å, vad spännande med en Mollyvald tröja. Den skulle jag se bild på! Min fantasi visar rosa sweatshirts med tryckta vita hästar och glitter eller kanske prinsessor ... gissar att jag kommer att bli besviken ; ) Kram.

MiTTSeTTe sa...

Jag är också nyfiken på tröjan!
Har jag inte sagt det förr så är du fin som en symaskin med "ryssmössan" på!
/kram

Anonym sa...

Papan blev inte besviken, ändock överraskad då jag förväntade mig samma typ av tröja som ni gjort.
Lower Manhattan med FDR Drive i förgrunden med röda, gröna och blå bilar och lastbilar på.

Hon tyckte inte att rosa var min färg.