fredag, november 28, 2008

inte som det var tänkt

Jag och Johannes knåpade ihop Playmobil-adventskalendern till Molly för någon dag sedan och igår hängde jag upp den i hennes rum för att göra lite julfint. Kalendern hade 24 st små lådor med innehåll från Julvärlden i Playmobil-land. Alldeles nyss gick jag för att se vad hon sysslade med på sitt rum, tyst som en mus som hon var. Ni anar vart det lutar....

Alla kartongerna var uppbrutna och innehållet utströsslat i det nyligen välstädade rummet.
Jag satt mig uppgivet ner i hennes säng och suckade. Det där skulle du få öppna i december gumman, försökte jag. Men mamma, jag ville se vad som fanns i alla lådorna!

Jag har tre kalendrar kvar. Dom ser inte dagens ljus förrän om nåt år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så gjorde våra pojkar förra året. Lite trist efter att ha monterat och kämpat en hel kväll med kalendrarna...I år får dom chokladkalender istället...Kram Sara