tisdag, november 17, 2009

sista dagen i tystnad

Så har det snart gått en hel vecka sen operationen. Det har gått mycket bättre än jag kunde tro. Ikväll sitter jag framför symaskinen för sista kvällen utan att sjunga eller prata och filosoferar tyst för mig själv.

Positivt med att vara tyst:

1. Man upptäcker att vissa saker löser sig mkt bättre om man håller klaffen ( tala är silver tiga är guld) Speciellt med barnen.

2. Kreativiteten blomstrar. Jag jag syr, skriver, pysslar och tänker tankarna fullt ut.

3. Lyssnar mer på vad andra har att säga, fokuserar mindre på vad jag själv vill få sagt.

Säkert finns det mer som har varit bra, men jag känner mig väldigt nöjd med mig själv, det är baske mig inte tvärgjort att tystna som jag faktiskt fixat klart inom kort.

Sen återstår att vänja mig vid min nya stämma. ( låter dock INTE som Kalle Anka för er som undrar)

1 kommentar:

MiTTSeTTe sa...

Vad härligt det låter med allt du fått uppleva, kanske vore det nåt som man skulle prova. Tänk om man skulle blunda en hel dag, hur skulle det va?
skönt att du ser allt positivt, ser fram emot ditt besök./ kram