tisdag, december 08, 2009

I december borde man vara ledig

Det är en intensiv vecka för fru Lidström. Förberedelser inför:

Helgens PT-sida

Majkens födelsekalas lördag ( baka baka liten kaka)

Barnens luciafirande på förskolan, fredag. ( köpa in kläder)

Seminarium i Luleå om hatbrott mot homosexuella, Onsdag kl 18:30 på Lillan

No tears for queers- torsdag 10e dec kl 19:00 Christinasalen. Jag är med som arrangör via teaterföreningen och håller i trådarna med medarrangörerna. Superbra och mkt berörande föreställning, KOM!

Sen ska jag jobba också och hälsa på morfar som ligger på sjukhus.
Vikten av att planera sitt liv när det ser ut såhär är stor. Jag kan väl inte påstå att jag har gjort allt jag kunnat för att undvika stressen i sista sekund. Endel saker hade jag defentivit kunnat göra innan. Men jag valde att göra annat. Som tur var är alla sakerna som ska göras sånt jag tycker om och är intresserad av. Hurra för livet, även när det är som mest intensivt!

( med det där bråket om kläder innan förskolan varje morgon kan jag vara utan)

Hur som helst, i december borde man vara ledig. Det är ju så mkt annat man vill och kan göra då än att jobba!

2 kommentarer:

Mari sa...

Instämmer. Min vecka: jobba delat skift idag (även kväll därmed extra planering med middag och hundpromenad), torsdag är Markus borta på firmafest = jag måste sluta tidigare och hämta på dagis samt rasta barn och hund, fredag middag på lokal, lördag Majkens kalas och sedan firmafest, söndag middag på lokal, måndag julkonsert. Roligt roligt alltihopa, men vart tar tiden vägen ; )

Maria Kvickström Enquist sa...

Håller med, mer ledighet till folket.
Kram