torsdag, februari 04, 2010

träning+inget godis= 1 kg upp???

Japp, ställde mig för ovanlighetens skull på vågen. Väger 1kg mer än efter jul. Detta trots att jag ätit som en häst och gottat som en gris :) under julen och sedan dess motionerat samt slutat med socker. Kan det vara musklerna som väger? Känner mig rätt fit hursomhelst så det sprollar, men liiite konstigt är det väl. Eller?

Märkbar skillnad är annars att jag mår bättre, känner mig gladare och mindre plufsig och uppsvullen i magen. Och det är obetalt bra. Tänk att jag kan/får vara så snäll med mig själv!

Nu börjar helgen= Fredag-ledig och förhoppningsvis umgås med fam Engström. Lördag- Johannes fyller år vilket betyder att vi lämnar barnen hos farmor och farfar och drar till kåbban. Häng på om ni har lust! Söndag- tårtkalas för Johannes, kom och fira 35åringen runt 14tiden.

2 kommentarer:

Socker-Conny aka Anja sa...

Jan borde skulle måste vill också ta tag i MIT socker och kolhydratintag och uppsvällda mage!
Du får vara min inspirationskälla!

Fixa du förresten snaskfri januari?

godisfria Hanna sa...

Anja- absolut, inget godis sen nyår och det känns skitbra :) Inte svårt alls efter några dagar. Grämde mig dock lite över mitt löfte när jag såg att det kommit ut salta bilpåsar. Jag älskar ju saltlakrits. Men men, det finns en tid för allt och just nu är det inte tid för karra :)