måndag, december 06, 2010

snälla tomten

Barnens önskelista ( made by Hanna)

Molly 5 1/2 år

Kläder i stl 116, gärna i skönt matrial och i färgerna rosa, gul, guld och lila. Klänningar, tights, tröjor och vippiga kjolar är poppis. Vi säger att Molly skulle behöva en ny overall- inte så kul att köpa men bra att få :)

Pysselgrejs: färgpennor, målarböcker, pärlor mm

Böcker- får gärna handla om älvor

Filmer- får gärna handla om älvor, prinsessor eller Star Wars

Legobyggsatser ( mamma tror att det kanske vore kul att bygga något efter en beskrivning)

En snorkel

Skidor för utförsåkning och längdåkning

Leksaker på temat älvor och prinsessor

Majken 3 år

Kläder i storlek 104 ( gärna med Hello Kitty på om hon får bestämma, mamma tycker att det går lika bra med vad som helst som är mjukt och behagligt!) Majken vill gärna ha en kjol och nya strumpbyxor. Vi säger att hon skulle behöva ett par nya vinterskor.

Majken tycker om att leka rollekar som tex mamma, pappa, barn. Tänk själv på vad man kan behöva i sådana lekar.

Böcker- gärna med fina bilder på och lagom spännande

Färgpennor

Jag skulle tycka att det vore trevligt med nya smurfar till Majken, men själv föredrar hon allt som har med Hello Kitty att göra- en uppsjö av krafset finns att köpa på tex coop. Själv säger hon att hon vill ha en Hello Kitty dator, man jag tvivlar starkt på att hon vet vad det är.

Nya nappar- säger hon att hon vill ha. Jag hade tänkt att hon skulle sluta efter jul men även här är jag högst osäker på utfallet.

Själv önskar jag mig en pulsmätare av märket Garmin, en nummerlapp till 2011 år Lidingölopp- 3 milsvarianten, Nya badhandukar från Marimekko ( röda/rosa) en macbook, en dykresa, en helg i London med maken, spa-resa med vänner som tex fru Engström, konsthantverk av olika slag, böcker och framförallt kärlek, lycka och meningen med livet :) Man ska gå ut hårt, eller hur!

Inga kommentarer: