söndag, juli 10, 2011

tid över

I lägenheten samsas vi allihopa om utrymmet. Det finns få bekvämligheter ( ingen diskmaskin, ingen soffa, liten kyl- måste handla ofta) men även verligen få måsten. Jag kan njuta av det. Jag behöver inte städa, men gör jag det så syns det snabbt och går fort att utföra. Vi har oceaner av tid för barnen och har mestadels hängt i olika parker med plaskdammar där tjejerna har legat i från morgon till kväll. Jag känner faktiskt att de behov vi som familj har just nu är att stanna upp och inte göra så fasligt mycket mer än att njuta av sommaren vi har runt omkring oss. Det enkla.

Min egen träning får ta mer plats och löpningen varvas med yoga och egen styrketräning. Jag springer med min Garmin men tycker att den har en kass gps vilket gör att sträckan inte mäts korrekt. Dessutom sitter den inte bra på min arm. Summasummarum- jag ska fixa en ny, såsmåningom. Även om tekniken absolut inte är det viktigaste så vill man att den ska fungera perfekt annars är det bara onödig. Målet i veckan är att ta mig till Bikramyoga på söder för första gången, hoppas bara att dom har någon plats för mig! En annan plan är att springa in till tantolunden från västertorp och göra ett distanspass som samtidigt blir en upptäcktsfärd.

Förutom fika och träna och leka med barnen så hoppas vi träffa några av de nära och kära som bor eller hälsar på i faggorna. Eventuellt en skärgårdstur ( beroende på väder och ork), säkerligen fler parklekar och förhoppingsvis en minigolftävling inom familjen!

Inga kommentarer: