lördag, september 03, 2011

att befinna sig där allt händer

När vi flyttade från Piteå avbeställde vi Piteå-Tidning och tackade ja till ett erbjudande om prenumeration på DN. Jag gillar att ha en dagstidning och bläddrar igenom den varje morgon under frukosten. Det innebär att jag måste gå upp lite tidigare men känns som en inarbetad och för mig omtyckt rutin. När jag går igenom kultursidorna så förstår jag hur mycket som finns att upptäcka här, som jag aldrig kommer att hinna med. Vardagen ser precis lika späckad ut som alltid och långa arbetsdagar medför att jag inget annat vill än att stanna hemma med barnen efter jobbet. Så jag "missar" teaterföreställningar, bio, utställningar, föreläsningar, matupplevelser med mera med mera. Det skulle kunna göra mig lite frustrerad eller kanske stressad. Just nu ger det mig en tillfredställelse att vet att det finns om jag vill och har lust. Mitt val.

Inga kommentarer: