måndag, september 26, 2011

segt och ont

Det här med att springa och träna...

Det går trögt just nu. Jag släpar mig igenom 5 km och känner mig lite knäckt över hur tungt det går. Andningen, löpsteget, benen. För att inte tala om fötterna. Jag har ont i hälarna, inte när jag springer, men efteråt. Värst är det på morgonen, när jag reser mig och går dom första stapplande stegen. Det viskas om hälsporre och det är ingen uppfriskande diagnos.

Samtidigt läser jag Born to run och tänker att jag kanske borde prova springa barfota. Att våra nya superdojjor snarare skapar än förebygger typiska löparskador. Ja. Vi får väl se. Jag längtar efter svettiga spinpass och funderar på var och hur jag ska få in det i schemat. Om bara en vecka går jag upp till heltidsarbete. Och snart flyttar vi. Men träningen vill jag inte prioritera bort. Den fyller mig med måbra och lugn, oavsett vardagssituationerna som uppstår runt omkring. Jag vill och ska träna. Det enda som krävs är planering...

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hej Hanna! Känner att jag måste lämna ett fotavtryck här... På den tiden du skrev för PT läste jag här då och då men sen blev det mer sporadiskt.... Så slumpade det sej så att ni skulle sälja huset och vi blev faktiskt intresserade men kom på det aaaalldeles för sent, då allt redan var sålt:) vi har dessutom ett hus som hursom måste sälja själva först så vi har inte bråttom... I allafall så berättade en kompis att hon köpt en (pinn)soffa av er när ni flyttade och så blev jag påmind om din blogg. Och bara för skojs skull började jag ända från allra första början. Och nu är jag vid början av 2009;) /kram/Lisa

Lisa - igen;) sa...

- måste bara säja att det känns lite hemskt att jag läser mot slutet (det känns lite som ett slut I.o.m att ni flyttar:) vad jag aldrig förstått är vad Johannes gör? Där jag är nu (garaget) verkar det mest som om han renoverar;) vet du, i vanliga fall är jag en stor bokslukerska...men din blogg är ju som att läsa en bok! Kram och tack för trevlig läsning, och ha det gott i Stockholm! (nu läser jag vidare:)

Hanna sa...

Lisa- så roligt att du hittat hit. Det har blivit många år med två stora flyttar och två barn och renovering och jobb mm mm. Johannes är civilingenjör och jobbar nu på skanska som distriktschef :) Men han är en riktig fena på att renovera oxå :) Dom kunskaperna får vi användning för nu när även vår bostadsrätt ska fixas till...Ha det gott du också och tack för att du lämnade ett avtryck, ibland känns det som att jag mest skriver utan några läsare :)