söndag, oktober 30, 2011

västertorp

Vi har packat kartongerna och flyttat från lägenheten i Aspudden. Där har nu badrummet rivits och en begynnande utbyggnad påbörjats. Resten av lägenheten är inplastad och jag är innerligt tacksam över att vi slipper bo kvar, trots den ekonomiska förlusten det innebär att ha dubbla boenden under några veckor. Det var en jobbig flytt för hela familjen. Det märks på barnen att dom är påverkade av att vi rört på oss mycket under en kort period. Majken är gnällig och trött och Molly testar gränser och blandar trots med gråt och skratt. Mitt i allt har jag gått upp till heltid för första gången sedan vi fick barn. För att summera: vi är trötta.

Här i västertorp bor vi fem personer i en tvåa. Det är trångt vid matbordet och i sängarna, men också lite mysigt. Det finns inte så mycket att arbeta med, så vi ägnar tid till att umgås, läsa, spela wordfeud och titta på tv. Här har vi, till skillnad från de senaste fem åren, både 3an och 5an och 7an, vilket gör att vi kan se en massa "skräp". Jag njuter lite i smyg och kryper upp i soffan, trött efter intensiva dagar på jobbet. Jag har inte prioriterat mat eller träning den sista tiden och det gnager lite på samvetet. När vi kommit till ro här ska jag ägna mig själv lite mer tid. Det blir bra för kropp och själ. Tillsvidare så får det gå ändå.

I veckan har min skola höstlov och jag ska bara jobba mån-ons. Torsdag och fredag ska jag och barnen vara lediga tillsammans. Hurra!

1 kommentar:

Mari sa...

Kram till er. Ni gör det bra!