söndag, oktober 02, 2011

höst




Det börjar bli höst i Aspudden. Fram tills nu har det varit varmt, men idag kändes det i luften att något har hänt. Så gick en årstid och en annan gjorde entre. Förra hösten minns jag att jag cyklade genom Piteå på mornarna och tänkte på Stockholm och framtiden. Det fanns både knip och pirr i magen. Inget var bestämt, men ändå var beslutet på något sätt taget.

Hösten ger plats åt både tankar och stillhet. Att vara hemma. Barnen samlar höstlov och ekollon och gör tryck. Bygger pärlplattor och färglägger mandalas. Jag funderar på att köpa träningskort på Friskis och Svettis och vi ser över våra scheman och funderar över hur det kan rymmas i familjekalendern. Höstsoppan på mandelpotatis, morötter, broccoli, purjolök och rotselleri blir en passande söndagsmiddag för hela lilla familjen. Min garderob börjar fyllas på med nya och gamla koftor och färgerna går i grått, svart, occra, rost och beige/brunt. Är fortfarande sugen på ett par kängor men har inte hittat rätt par i rätt prisklass ännu. Och en ny vinterkappa skulle sitta fint.

Snart flyttar vi till fina västertorp igen. Återstår bara att packa ner hela köket, tömma garderoberna och plasta in allt annat...

På torsdag går jag upp i arbetstid. För första gången på minst 7 år, kanske ännu längre, ska jag jobba HELTID!!!

Inga kommentarer: