torsdag, december 01, 2011

om arbete

Höstens arbete har medfört många funderingar kring vad jag ska jobba med i framtiden. Är det i skolan och på fritids? Ska jag vidare? Orkar jag byta igen? Ibland blir jag så trött på mig själv.

Som det ser ut nu har jag en fast anställning, ok lön ( nåja) och jul samt sommarlov att vara ledig på tillsammans med barnen. Jag jobbar typ 8-17 varje dag och är ledig om kvällarna och på helgerna. Den flexibla tillvaro som exempelvis projektarbete innebar är long gone. Jag har mina en och en halv timme i planeringstid, resterande timmar tillbringar jag i barngrupp ( förutom några kortare gemensamma möten)

Jag tycker att det mesta av arbetet är ok. Ibland riktigt kul och några gånger riktigt tillfredsställande.
Men.
Jag kommer på mig själv med att känna att jag inte är tillräcklig, att jag inte riktigt tycker att jag är bra nog. Ny på jobbet syndrom som jag varit med om förr. Ändå jobbigt.

Det jag saknar mest är det kreativa skapandet. Att skriva manus, att klura och fundera på hur jag ska förbättra verksamheten, att känna att jag har fritt spelrum. Friheten. Tiden.

Jag säger inte att jag inte kommer att kunna känna den känslan på min nuvarande arbetsplats. Det är mycket möjligt. Men just nu längtar jag till jullov.

2 kommentarer:

Maria sa...

Känner igen mig. Jag funderar då och då på vad jag ska bli när jag blir stor. Och hoppsan så kommer jag på att jag kanske redan är stor.

Livet på Storgatan sa...

Ja det är verkligen svårt att veta ibland, men oftast löser det mesta sig till det bästa. jag tror att det är en bra driv kraft att vilja mer, och av egen erfarenhet vet jag att det ibland är svårt att nöja sig där man står. Oftast i ett vägskäl.
Jag funderar åxå på vad jag verkligen ska bli trots att jag är ganska stor, finns många drömmar. kram kram