torsdag, december 15, 2011

om december

Det mesta är inte som vanligt den här decembermånaden.

Det duggregnar utanför fönstret och temperaturen visar plusgrader. Den mycket vackra utsikten från vardagsrummet gör mig glad. Vi bor på berget och har koll på omgivningen.

Frida Hyvänen och jag hänger framför datorn. Tänker att jag köpte sött för 400 kr idag, som förhoppningsvis ska bli något gott under helgen. Julgodis. Och två flaskor glögg på systemet.

Fortfarande är inga julklappar köpta. Några är färdigtänkta iallafall. Jag vet inte, men jag tror att jag försöker hålla julpaniken stången. Det kanske inte blir så många paket 2011. Vi tänker mest på vad som behövs i vårt nya hem just nu. På hur köket kommer att se ut, eller vilken soffa vi ska köpa- men det får vara så helt enkelt. Jag orkar inte ha ångest.

Barnen busar runt i sina återfunna kvadratmeter. Fortfarande tycker dom att det var bättre att bo i huset i Piteå, men lägenheten är okej. Våningssängen och toaletterna och utsikten. Båda verkar trivas bra i skola och förskola och visar inga synbara tecken på att ha tagit skada av den turbulenta sommaren och hösten.

Nu får snön komma. Och jullovet med den. Tack!

Inga kommentarer: