onsdag, februari 15, 2012

host!

Jag är mycket sällan sjuk, iallafall så sjuk att jag måste vara hemma från jobbet. Igår kände jag att det killade i halsen och under kvällen blev det värre och värre. Natten tillbringades i soffan då andningen kändes tung liggandes i sängen. Jag stoppade i mig en ipren på morgonen och kämpade iväg med barnen till skola och förskola. Naturligtvis hade det snöat hela natten så vagnen fick släpas uppför och nerför backarna i trakten. Men, jag kom fram till jobbet. När Iprenen släppte greppet kom febern krypande, och huvudvärken, och hostan. Att i det läget vandra runt som en god pedagog och reda ut diverse konflikter, var det inte tal om. Så det blev till att sjukanmäla sig och gå hem igen, något jag inte kan komma ihåg att jag gjort tidigare. En erfarenhet rikare! Nu återstår bara att se om det blir kort eller långvarigt. Hoppas på det förstnämda då trevligheter väntar!

host.

Inga kommentarer: