lördag, februari 04, 2012

roliga helgbestyr

Barnen har fått nya kläder från Noa noas halvareaprisetrea på Barkarbys outlet. Nya kjolar, skjortor, klänningar, mössor och västar. En spontan tripp med oväntad utgång kan man säga, då meningen var att vi skulle köpa lite nya kläder till Johannes ( vilket vi oxå gjorde)

Idag har vi dessutom åkt pulka och bob i ArkenParken med Mollys kompis Ida och hennes familj, haft lunchdate hemma med kära nära släkten och strax ska vi avnjuta fruktsallad och grädde framför Mellot. Som att det inte var nog med myspys hade jag och Johannes egentid igår på restaurang Kungsholmen då Moster Mia var barnvakt åt Majken. Molly sov över hos Ida- första gången här i Stockholm, vilket gick fingemang. Stora modiga tjejen. I bilen tappade hon sin sjätte tand, den andra tanden uppe, så nu är gluggen gigantisk :)

Jag noterar kylan i Norrbotten ( går inte att undvika om man kikar in på Facebook) och kommer ihåg förra årets köldknäpp då jag var ensam i huset med barnen. Johannes hade flyttat och jag fick låna motorvärmare hos en mkt godhjärtad bästismamma för att kunna ta mig till och från jobb och förskola. Det var tider det. Just nu känner jag mig tacksam över -12 grader och gnistrande snö i vårt Aspudden. Kanske långfärdsskrillorna kommer på imorgon....

Inga kommentarer: