torsdag, januari 30, 2014

Första veckan

Jag har haft tre dagar som heltidsstudent i veckan och just påbörjat den fjärde. 

Vi läser just nu en introduktionskurs på 7,5p där vetenskapsteori, psykologi, sociologi och pedagogik ingår. Med risk för att låta nyfrälst vill jag utbringa ett försiktigt Hurra! Det är så spännande och intressant och roligt att jag knappt märker att tiden springer iväg.

Jag har 35 år att relatera till och luta mig mot. Exakt hur mycket det betyder för min motivation är nog svårt att säga, men  antagligen en hel del.

Hur jag har mått under förra året och kanske tidigare än så, har nog framförallt avspeglat sig på att jag inte har tagit hand om mig själv ordentligt. Jag har inte haft ork att träna ordentligt eller att ge kroppen den mat den mår bäst av. Istället har jag ruvat och legat i vila när det funnits tid över. Hur det har varit märker jag nu, när jag helt plötsligt har en annan tid, en annan ork, en annan energi. 

Jag har saknat tanketiden, egentiden, utrymmet att skapa.

Det känns som friska vindar nu. I positiv bemärkelse.

En dag: läsa, skriva och springa längst vattnet! Och tusen tankar, men dom syns inte på bild! 😃



Inga kommentarer: