söndag, februari 02, 2014

Välkommen februari!




En riktigt bra helg går mot sitt slut. 
Fredagen inleddes med att jag skickade in den första hemtentan i vetenskapsteori. Kvällen avnjöts på Landet tillsammans med två av mina tre systrar och jag åt en fenomenalt god "köttmacka" på sönderkokad högrev, hembakat bröd och coleslaw. Så kul att få hänga med syrrorna, det borde vi göra oftare!

På lördagen åkte Johannes och Majken längdskidor, medan vi som inte har egen utrustning stannade hemma och pysslade med hobbylackfärg och stenar. Fina små ugglor bidde det och roligt hade vi. På kvällen åkte vi till vänner i närheten och såg melodifestivalen och det slutade med att barnen stannade kvar hos sina kompisar medan jag o Johannes åkte hem. En oplanerad "barnfri" natt och förmiddag som vi tog väl tillvara på med uppesittarkväll framför svtplay och sovmorgon med god frukost, DN och matlagning/ bakning.

Idag har jag alltså för ovanlighetens skull bakat. När barnen var mindre och vi bodde i Piteå bakade jag ofta, men här har det blivit mycket mindre av den varan. Till viss del beror det säkert på att jag inte kan frysa in så mycket åt gången, men det finns andra orsaker också. Jag har inte haft lust. Det blev iallafall en smarrig morotskaka ( Leilas recept) som vi tog med in till söder för ett planerat söndagsfika. Ikväll har vi haft indiskt tema på maten med vegetarisk korma, yoghurtsås m gurka och mynta, naanbröd och limepickles. Resterna mumsar vi i oss under veckan, iallafall jag och maken.

Nu väntar en ny vecka. Studiemässigt lämnar jag psykologi för att träda in i Sociologi. Spännande! 

Och hej hej februari, nu kör vi så att det ryker ( och alla barn håller sig friska...inget vabruari det här året tack!)

Inga kommentarer: