tisdag, februari 04, 2014

Sånt man har tid med nuförtiden

Bakar en äppelkaka kl halv sju en vanlig tisdagkväll.

Tar en morgonpromenad innan frukost och lyssnar på podden " kropp och själ" avsnitt "behöver vi kött". 

Tvättar träningskläderna ( ja, de luktar svett)

Lagar mat, som jag planerat och köpt in i förväg. Och det är kul, inte jobbigt.

Springer långa rundan på 8 km, fast det är jävla jobbigt och snömodd ute. Övar pannbenet.

Funderar över normer och identitetsskapande. Diskuterar samtiden med min man, läser högt för honom ut Jonas Stiers " ( Van)modernitet och identitet. Känner något som kan kallas insikt, om än för en kort stund.

Spelar schack mot datorn och förlorar stort.

Livet funkar lite annorlunda nu. Jag gillar det!


2 kommentarer:

Mari sa...

Fint du skriver om 'det nya livet'. Känns som om du får tid att reflektera på ett annat sätt. Modigt att våga ta steget till heltidsstudent. Jag hejjar på dig!

Stor kram, vännen.

Anonym sa...

Tack kära du och visst är det så. Känns verkligen som att jag har fått "tid" i en present, något som jag förstår nu att jag har saknat jättemycket. Stor kram på dig!!

Hanna