torsdag, november 03, 2005

regntunga skyar och barnens boklubb


Det är pissväder ute. Vi skulle behöva åka och handla men vem vill ta steget ut just nu? Inte jag iallafall, kanske Johannes? Veckan har bara passerat, mkt fortare än jag trodde, för nu är det torsdag igen. Imorgon ska jag och Molly på Underbara barnmässan i älvsjö och trängas med en massa mammor och pappor och barn. Sen är det helg, hurra hurra hurra. Då ska jag njuta av en sovmorgon ( kanske om jag vill) och duscha utan stress på morgonen. Molly har fått den goda vanan sista veckan att vakna före 6 och vilja upp upp upp. I morse ville hon det så desperat att hon gav mig en fläskläpp. Det är verkligen dags för henne att sova i sin egen säng. Om jag bara kunde sova utan henne skulle allt gå mkt lättare ( för mig) Nån som såg Lost igår? Inte så bra avsnitt tyckte jag, lite halvtrist när man bara går och väntar och väntar hela veckan lång. Skönt iallafall att Rose man lever!

Molly gör stormsteg i sin utveckling och idag har hon för första gången klättrat upp mot tvbänken samt mot en stor kruka i köket. Med all denna bergsklättring finns det inte mkt annat att göra än att börja flytta på saker och ting. Please God give me en platt tv skärm!
Har beställt lite böcker åt henne idag via barnens boklubb-jättekul. Än så länge föredrar hon dock mest att äta på dom än att läsa.

Inga kommentarer: