tisdag, maj 16, 2006

barnböcker till högsta pris

Idag damp den ner, Barnens bokklubbs månadstidning. Vi gick med innan Molly föddes, med ett sånt där billigt 9 kr erbjudande + en Pippiservis. Jättebilligt och jättebra och kul. Molly har lusläst båda böckerna och använder servisen, så det var ju ett klipp. Men....
Visst är det lätt och ledigt att beställa från denna bokklubb. Men inte billigt. Inte billigt alls. Låt mig ge ett exempel. Månadens bok är en Miffybok ( som Molly älskar) plus en handduk med Miffytryck. Endast 199kr. På Bokus kostar Miffyboken 90 kr. Det innebär att de vill att man ska betala 109 kr för den där handduken. Suck.
Jag var själv med i BarnensBokklubb som liten och tycket det var toppenkul att beställa och få hem fina nya böcker. Nu känns det som att jag inte kommer att föra över den traditionen vidare till Molly. Jag ska starta Bokustraditionen istället. Böcker på nätet Hurra hurra hurra. För att fira detta beslut köpte jag två böcker till Molly ( en Miffy och en Mollybok) samt en till mig och en till Johannes ( Linda skugges nya och Ronny Olovssons Värsta pappan) för det eminenta priset 430 kr. I love bokus!

Missa inte kvällens familjeliv om regnbågsfamiljen 19.30 och glöm för allt i världen inte bort LOST imorgonkväll. Det blir SJUKT spännande....

2 kommentarer:

Mari sa...

Till tv-listan skulle jag vilja lägga till "Grey´s Anatomy" ikväll. Hur blir det egentligen mellan Meredith och Derek?

Hanna sa...

Just det!..vilken tv kväll