onsdag, maj 24, 2006

på tv och boktips


Ikväll blir det inget LOST eftersom att serien tagit sommaruppehåll. Jag får nöja mig med Topmodell finalen. Jag och Mari såg svenskfinalisten Freja på östermalm, pimplandes troligvis en latte på något flaschit cafe mitt emot sturegallerian, när hon var här och hälsade på för en dryg vecka sedan. Freja var mkt söt kan jag säga.


Idag damp de efterlängtade böckerna från bokus ner. Molly tyckte att det var sådär kul och började läsandet med att riva sönder Miffys tak( Miffys färger bok). Jag tejpade snyggt. Själv hann jag med ca 90 sidor i Skugges nya roman när Molly sov och tyckte att det var en underhållande läsning som rekommenderas än så länge.

Nu börjar en lång och skön helg.

3 kommentarer:

Mari sa...

Så Molly är en våldsam läsare ;-)

Just nu läser jag Belinda Olssons "Gravidchock! Reporter erkänner". Sådär kul, rätt tröttsam för att vara ärlig. Men jag är snart igenom. Är sugen på Zadie Smiths "Om skönhet". Kanske blir det en Bokusorder trots allt ...

Hanna sa...

bokus rules! och jag kan säga att jag oxå är något less på mamalitt, men det kan vara lite skojsigt ibland, och i lagom dos. Själv är jag biosugen, Brokeback mountain-MI3 och Stoned står på önskelistan. får ta tag i den när jag kommer till Pite (fast kanske verkställa i lule, vet inte hur det går för bio3an?)
puss

Anonym sa...

Såg MI3 igår, jag och josefin behöver helkropps massage efter den spänningen..../jill