måndag, maj 01, 2006

poker och vakna barn=0



Nej, jag vann inte. Det gjorde Martin, fast vi var inte där då, för vi fick gå hem vid tolv. Molly tycket att det var förfärligt tråkigt och obekvämt och ovant att sova i vagnen eller i vår famn efter 22, så efter mkt om och men så kapitulerade vi.

Iallfall.

Jag vann några omgångar, två närmare bestämt. Johannes storspelade och föll tillslut med en krash. Ingen kan anklaga honom för att spela fegt efter det. Här kommer lite termer som jag nu ska börja slänga mig med, kanske:)

Fold- "jag lägger mig dvs vågar inte chansa eller bluffa mig fram"

Check-" jag fortsätter spela om jag inte behöver punga ut med en massa mer pengar på en gång, vad säger du?"

Kanske återkommer med mer spelspråk en annan gång. det var kul så länge det varade! Nu ska vi dra på visning igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
De ser ju lovande ut! Du visade ju upp goda kundskaper i ditt pokerspelande.
Du låg ju bra till när du slutade ditt spel.
Tack för en god match, gör gärna om det
kram Lisette

Hanna sa...

Tack själv för de fina bilderna som du tog och som jag sedan kunde publicera här på bloggen. tänk vad kul man kan ha med en digitalkamera!