lördag, augusti 19, 2006

bland flyttkartonger och dammråttor

Så bor vi nu.
I förrgår packade vi ner alla skivor och dvdfilmer samt hallbyråns alla lådor. Det blev tre kartonger. Igår tog vi köket, eller delar av köket. Sånt som inte kan gå sönder åkte i tre nya kartonger. Resten tar flyttgubbarna/gummorna? Imorgon blir det sovrummets bokhyllor. Allt sker efter den magiska klockslaget 20.00. Mollys nattsömn börjar då. Vår jobbtid. Men vi arbetar inte för sent för vi ska ju båda upp tidigt på morgonen. Jag hoppas att vi hinner. Det gör vi nog. Och som jag väl redan berättat, Johannes är ett packgeni. Utan honom skulle jag ha magsår. Jag hatar och avskyr att packa ner saker.

Idag ska jag på tjejdate med Maria och Lisette. Vet inte vad vi ska göra men det blir säkert hur mysigt som hellst. Skönt med en pause från vardagslivet iallafall. Och imorgon får jag sovmorgon för första gången på typ tre veckor. Hallelulja!


Molly och Agnes leker. Sommar i Piteå 06

Inga kommentarer: