lördag, augusti 26, 2006

posten hittar rätt

Nu är vi framme.
Efter en minst sagt hektisk vecka har vi landat och packat upp resväskorna i Piteå. Morfar hyser in oss i min gamla lägenhet som jag bodde i under skoltiden. Huset är under renoveringslupp. Min post har hittat rätt, en hel Ica påse väntade med reklam och annat smått och gott. Gratis PT i en månad! En tårta på coop för 0 kr. Osv osv. Jag hade oxå fått mitt nya namn. Nu heter jag äntligen Hanna Lidström, bara.

Igår var jag på jobbmöte. Träffade en massa kulturarbetare från hela norrbotten. Kändes upplyftande och uppjagande. Hur ska det gå? Var ska jag komma in? Vad behövs? Har bokat tid för projektsnack med Birgitta till veckan. Efter det vet jag lite mer.

Gårdagens höjdare var iallafall att få träffa Siri. Ååååååå så fiiiin. Känns fantastiskt att man ska få se henne bli en större och större människa. Om jag skulle börja om nu kanske jag hade blivit barnmorska. Jag älskar bebisar.

Dagens loppis regnade bort. Vi gjorde ett tappert försök tillsammans med Jill, Agnes och Love, men det var bara några få försäljare kvar. Vi gick och köpte skor till Molly på Din sko istället. 3 stycken för att vara ärlig. Men så hade hon ju växt ur var enda en av sina gamla.
Molly är en glad unge igen. Hon trivdes verkligen inte bland flyttkartongerna, bara grät och skrek och bråkade. Nu tjorvar hon på som vanligt igen. Och PRATAR! Hon härmar än det ena än det andra och vi bara häpnar. Var kom det ifrån? Hon börjar bli stor....

Inga kommentarer: