onsdag, april 30, 2008

första gången med två

Idag bär det av mot sthlm och fastrarna/ kusinen/kompisar. Vi ser fram emot att få komma iväg en stund och göra ett avbrott i den fina vardagen som infunnit sig i vårvärmen.

Molly längtar efter att flyga och få en egen plats och pratar hela tiden om vilka vi ska träffa när vi kommer fram. Jag undrar om hon tror att vi ska flytta, för hon packade två par skor " om dom här blir för små kan jag ha dom här istället, vi ska ju vara borta såååålänge". Vi har packat hennes lilla mollymusväska med pixiböcker och hon har tryckt ner en eller två prinsesskronor samt en liten gossekatt. Inte för att vi ska vara i luften länge, men vi lär få ägna tiden till högläsning...( kanske får pappa även äran att bära en av kronorna, det kan bli riktigt kul underhållning för medresenärerna, bästa att ha kameran redo)

Valborg kommer att firas utan eld det här året eftersom vi anländer till huvudstaden på kvällen. Strunt i det, bara vi kommer fram!

Nu badar storan och lillan sover. Själv har jag dammsugit och väntar in duschen. Johannes kommer vid lunch och fram på eftermiddagen styr vi kosan mot luleå.

Ha en underbar Valborg!
Kram Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Hanna! Jag ska vara barnvakt och samtidigt fatta hur min nya blogg fungerar. Alltså, jag struntar i bloggen ikväll för ja ska bada badkar med Noel. Men gå gärna in och kika in på min blogg och skriv nån rad. Saknar er, men speciellt Molly :)

Kramar från moster Ulla