tisdag, augusti 19, 2008

i regn och rusk

Imorgon börjar Molly om dagis igen efter ett låååångt sommarlov. Det är på tiden för de senaste dagarna har varit rätt jobbiga, för hon och mig. Det kryper i lillkroppen och hon vill leka, hoppa, busa. Jag har ofta Majken i famnen ( hon har förvandlats till en gråtbebis sen åttamånadersdagen) och mat som ska lagas/handlas/förberedas. Alltså är jag ingen rolig lekmamma utan mest surmamma. Men redan nästa vecka ska jag krypa ut ur puppan och förvandlas till en arbetare. Jag är redan nervös men förväntansfull.

Att det regnat konstant i ett dygn förvärrar min och Mollys rastlöshet. Jag har dessutom drabbats av hosta, heshet och en vagel i ögat. Känner mig med andra ord lite utvriden. Men Ipoden är laddad med sommar i P1 och Heliga familjen. Hade även tänkt se det första avsnittet av singelmammor på svt1 på webbtv. Annars kan ni nog hitta mig bland leksaker och böcker i Mollys rum....

1 kommentar:

hem ljuva hem- helena sa...

Jag är också drabbad av hosta och heshet. Det börjar bli rätt långvarigt nu. Inte kul!