söndag, augusti 17, 2008

Äntligen är dom gifta!

Bröllopet gick som en dans igår ( hade fullt upp och tog inte en enda bild, det gjorde dock många andra, kolla in Maris blogg får ni se några finfina). Vackra vackra vännerna strålade ikapp med solen som behagade visa sig. Klänningen var fantastisk, maten supergod och värdparet skötte sig helt ok ( jag var en av dom två) Dans och prat och drinkar till sena timmen. Jag var trött och glad när vi åkte hem på natten till ett tomt hus. Barnen var för första gången ( för majkens del) utlånade. Jag kan säga att det var välbehövligt och jag och Johannes njöt av att tillbringa hela förmiddagen i lugn och ro. När barnen väl kom hem igen kändes dom äldre. Efter ett dygn borta.

Förutom en liten känning av huvudvärk har jag dragit på mig hosta och total heshet. Jag kan inte prata helt enkelt. Ett handikapp om man älskar att kommunicera med rösten. Jag hoppas jag kan låta lite imorgon.

Nu börjar sista veckan som föräldraledig på heltid. Jag ska passa på att bara njuta. Och i dagarna ska jag göra det till ljudet av musik och radio ur vår beställda Ipal. Så fort den anländer ( hoppas snart!). Tillsvidare får jag nöja mig med Ipoden och nerladdade avsnitt av serien "Heliga familjen" med Maria "Bitterfittan" Sveland i spetsen. Ladda ner du också, helt gratis på www.sr.se klicka vidare till P1.

Inga kommentarer: